Geoblog.pl    Qma    Podróże    2,5 m-ca w Azji    Armia Terrakotowa 28km na wsch. od Xi'an

Armia Terrakotowa 28km na wsch. od Xi'an

Chiny
Chiny, Lintong Xian

Od wschodniej strony dworca kolejowego odchodzą regularnie autobusy do miejscowości gdzie jest Kurhan grobowy Qin Shi Huanga i jego Armia Terakotowa z 210r p.n.e. Koszt biletu autobusowego to 7Y i jedzie ok 2h. Potem trzeba się dopytać gdzie wysiąść i dojść ok 500m do bramy głównej. Koszt biletu wstępu jest dość wysoki i wynosi 90Y. O historii armii nie będę się rozpisywać, bo to wszystko jest w sieci i zostało opisane na tysiąc sposobów. Co ciekawe, spodziewałam się czegoś bardziej spektakularnego. Od odkrycia tego znaleziska minęło 36lat, a odkopano i sklejono w całość tylko niewielką część tego co prawdopodobnie znajduje się pod ziemią. Prace archeologiczne nadal trwają i polecam (żeby się nie rozczarować za bardzo) zacząć zwiedzać cały kompleks od komory nr.3, przez komorę nr.2 a na koniec zostawić sobie największą komorę nr.1.
Myślę, że samo znalezisko zginęło w ogromnym kompleksie nowo wybudowanych budynków handlowo-usługowych, tak jakby Chińczycy nie rozumieli pojęcia harmonii i umiaru. Pieniądze to nowa religia tego narodu...